Standard USB już dawno osiągnął przepustowość wystarczającą do bezproblemowej pracy na ośmiu i więcej kanałach audio. Jest to rozwiązanie stabilne i dostępne w każdym komputerze stacjonarnym i przenośnym. Nie musimy już kupować specjalnych kontrolerów FireWire, męczyć się z ich instalacją oraz konfiguracją. Standard USB jest nadal rozwijany i możemy mieć pewność, że w niedalekiej przyszłości jego przepustowość wzrośnie nawet 10 krotnie zachowując przy tym pełną kompatybilność z poprzednimi wersjami USB (1.1, 2.0)
Interfejs RME Fireface UC został specjalnie zoptymalizowany pod kątem uzyskania najwyższej wydajności i stabilności zarówno pod systemami dedykowanymi PC jak również MAC. Korzysta on z dwóch wersji firmware\'u, z których każda wykorzystuje inną metodę transferu danych. Ma to na celu wyeliminowanie typowych ograniczeń charakterystycznych dla interfejsów USB innych producentów. Rezultatem owej optymalizacji jest możliwość pracy na minimalnych latencjach, a są to 42 sample dla PC Windows oraz 14 sampli opóźnienia dla MAC OS
Fireface UC to jedyne urządzenie w swojej klasie z aktywnym układem tłumienia jittera, możliwością kontroli z panelu przedniego, wysokiej jakości przetwornikami AD/DA oraz możliwością dowolnej konfiguracji wejść i wyjść w systemie dźwiękowym Twojego studia. TotalMix, to oprogramowanie z poziomu którego możemy kontrolować interfejs RME Fireface UC - majstersztyk wśród dzisiejszych aplikacji sterujących interfejsami audio.
Wejścia i wyjścia analogowe
FireFace UC oferuje 8 wejść oraz 8 wyjść analogowych najwyższej jakości. Z wyjątkiem kanałów 7/8 wszystkie pozostałe są symetryczne i mają programowo przełączane poziomy w zakresie -10 dBV, +4dBu, Lo Gain.
Na płycie czołowej Fireface UC znajdują się 2 symetryczne wejścia mikrofonowe z poziomem wejściowym sterowanym cyfrowo i indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom 48V. Wejścia te są wykonane na złączach typu Combo (XLR/TRS) firmy Neutrik co jest gwarancją pewnego połączenia.
Wejścia 3 i 4 to niezwykle elastyczne, symetryczne wejścia uniwersalne. Po pierwsze, funkcjonują one w identyczny sposób jak wejścia 5 - 8 znajdujące się na płycie tylnej i mogą być skonfigurowane do współpracy z sygnałami o standardowych poziomach studyjnych (+4 dBu, LoGain). Ponadto impedancja wejściowa może być przełączana pomiędzy 10 kOhm dla sygnałów o poziomie liniowym a 470 kOhm dla sygnałów instrumentalnych.
Wejścia 5 - 8 ulokowane na płycie tylnej pracują z poziomami -10 dBV, +4 dBu i LoGain, które można wybrać w oknie ustawień. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku symetrycznych wyjść analogowych 1 - 6 znajdujących się na płycie tylnej. Wyjście słuchawkowe, przypisane do kanałów 7/8 oferuje wysoki poziom głośności podczas współpracy ze słuchawkami niskoimpedancyjnymi
Wejścia i wyjścia cyfrowe
Optyczne wejścia i wyjścia ADAT pozwalają na podłączenie dodatkowych procesorów efektów, mikserów lub zewnętrznych przetworników. Wszystkie kanały ADAT są dostępne jednocześnie razem z kanałami analogowymi, dzięki czemu - wykorzystując dodatkowy konwerter (ADI-8 QS) lub przedwzmacniacz (OctaMic II) - zyskujemy dostęp do 16 analogowych kanałów wejściowych i wyjściowych. Koaksjalne złącze S/PDIF, które jest w pełni kompatybilne również z formatem AES/EBU (podobnie, jak w innych urządzeniach RME) może pracować z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz
Funkcjonalność
Dzięki wewnętrznej pamięci Flash wszystkie ustawienia, w tym ustawienia miksera TotalMix są wczytywane w momencie uruchamiania interfejsu. Fireface 400 może zatem być konfigurowany i używany jako samodzielne urządzenie nie podłączone do komputera. W tym wypadku może m.in. pracować jako: submikser, przetwornik A/D i D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitorowy i wiele innych.
Interfejs Fireface 400 został wyposażony w unikalną technologię SteadyClock przeznaczoną do sprawowania kontroli nad zegarem i synchronizacją. Dzięki niej urządzenie może służyć jako źródło referencyjnego sygnału zegarowego dla całego studia. Technologia SteadyClock odświeża sygnały zegarowe, usuwa jitter oraz dba o optymalną jakość konwersji gwarantując wyśmienitą jakość dźwięku całkowicie niezależną od jakości zegara referencyjnego.
SteadyClock pozwala ponadto na swobodną kontrolę częstotliwości próbkowania. W ustawieniach zawarto możliwość bezpośredniego wyboru najczęściej wykorzystywanych częstotliwości próbkowania w świecie audio i wideo. Dodatkowo, z pomocą dwóch suwaków można płynnie zmieniać częstotliwość próbkowania w czasie rzeczywistym
TotalMix
Mikser oparty o wyspecjalizowany procesor DSP. Pozwala na w pełni niezależne komutowanie i miksowanie sygnałów pochodzących z wszystkich 18 kanałów wejściowych i wyjściowych do wszystkich 18 wyjść fizycznych. Za pomocą TotalMix (w przypadku FireFace UC) można stworzyć do 9 całkowicie niezależnych sub-miksów stereo, które dają bezkonkurencyjne możliwości monitoringu. Unikalne cechy TotalMix to: możliwość kopiowania i wklejania ustawień, grupowanie i przeprowadzanie operacji na suwakach podgrup na grupach. Do dowolnego krosowania sygnałów posłuży nam okno Matrix. Parametry miksera można kontrolować z firefaceUC za pomocą komunikatów MIDI wykorzystując do tego celu zewnętrzny kontroler sprzętowy. Wszelkie operacje dotyczące obliczania poziomów sygnału (RMS oraz PEAK) są przeprowadzane z wyłączeniem procesora komputera.
Specyfikacja:
- 8 wejść analogowych: 6 x 1/4\" TRS (4 liniowe, 2 x liniowo-instrumentalne), 2 x XLR/TRS Combo (2 mikrofonowo-liniowe); wszystkie symetryczne
- 8 wyjść analogowych: 6 x 1/4\" TRS, symetryczne, ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem stałoprądowym; 1 x 1/4\" TRS niesymetryczne
- 1 x wejście optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF (zgodne z AES/EBU)
- 1 x wyjście optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF (zgodne z AES/EBU)
- 2 x MIDI IN/OUT na dodatkowym kablu (4 gniazda DIN, 5-pin); 32 szybkie kanały MIDI z małym jitterem
- Dynamika przetwarzania A/D: 110 dB RMS nieważona, 113 dBA
- THD dla przetwarzania A/D: < -110 dB (< 0,00032%)
- THD+N dla przetwarzania A/D: < -104 dB (< 0,00063%)
- Przesłuch dla przetwarzania A/D: > 110 dB
- Dynamika przetwarzania D/A: 110 dB RMS nieważona, 112 dBA (niewyciszony)
- THD dla przetwarzania D/A: < -100 dB (< 0,001%)
- THD+N dla przetwarzania D/A: < -97 dB (< 0,0014%)
- Przesłuch dla przetwarzania D/A: > 100 dB
- Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu -10 dBV: +2 dBV
- Wewnętrzne częstotliwości próbkowania: 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 128, 176.4, 192 kHz
- Zakres zewnętrznych częstotliwości próbkowania: 28 kHz - 200 kHz
- Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -0,5 dB: 5 Hz - 21 kHz (44.1 kHz)
- Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -0,5 dB: < 5 Hz - 43.3 kHz (96 kHz)
- Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -1 dB: < 5 Hz - 70 kHz (192 kHz)
Sterowniki:
- PC: Windows XP sp2 (lub nowszy) Vista, Vista 64, Windows7: WDM, ASIO2
- MAC: Mac OS X (10.5 lub nowszy) Intel: Core Audio, Core MIDI